Ads_700x200

czwartek, 22 marca 2018

MkCLIPSE - Bzyk Bzyk - czyli Mega szybka kompilacja

Witam,

Ostatnio w ramach odpoczynku i relaksu dla szarych komórek (no musiałem chwilę odpocząć od wielu innych projektów, które tworzę w tym samym czasie) powstała jak już zapewne wiecie z poprzednich doniesień pierwsza wersja opcji autouzupełniania w MkClipse. Natomiast dzisiaj miło mi przedstawić opcję o dziwnie może brzmiącej nazwie "BZYK BZYK" ;) Chodzi mianowicie o to aby szybciej można było kompilować, szczególnie mocno rozbudowane projekty. Gdy zaczynałem pracę koncepcyjną nad tą opcją to zastanawiałem się jakiego rzędu uda się uzyskać przyśpieszenie. Czy będzie to hmmm 5-10% ? Gdyby było tylko tyle no to w sumie też dobrze ale przysłowiowego tyłka by nie urywało ... Ok zagryzłem zęby i do roboty!. Gdy sam zobaczyłem efekt końcowy to szczęka mi opadła zaś procent przyśpieszenia przeszedł moje najśmielsze oczekiwania ;) Oczywiście samo przyśpieszenie zależy od chociażby procesora jaki mamy w komputerze, ponieważ te procenty będą zależały od ilości rdzeni. Tak tak podczas nowej kompilacji potrafią być zaprzęgnięte do roboty WSZYSTKIE rdzenie procka i obciążone w równomiernym stopniu! Prześlicznie to wygląda na wykresach użycia co pokażę niżej na rysunku. Dla porównania przedstawiam także zużycie rdzeni procesora podczas zwykłej kompilacji. W tym przypadku rozłożenie pracy na poszczególne rdzenie mocno zależy od technologii w jakiej mamy wykonany procesor ale i tak widać, że cała praca skupia się na jednym rdzeniu inne zaś coś tam robią niby ale marnie im to idzie. Na starszym procku w domu widać wręcz, że tylko i wyłącznie jeden rdzeń się męczy podczas starej kompilacji ... No ale zobaczcie i oceńcie sami ;)




oto krótki filmik ;)


a tutaj porównanie obciążenia podczas starej i nowej kompilacji:



;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz